2012. június 4., hétfő

Bodza szörp


eredeti recept:

módosított recept (1 napi érlelés)

30 virág
3 l víz
3 kg cukor
2 db citrom felkarikázva

saját, eddig véglegesnek tűnő recept (min. 2 napi érlelés)

30 fej virág
3 l víz
1,5 kg cukor
2 db citrom felkarikázva

Most áztatom a harmadik és a negyedik főzetet. A harmadik már egy napja ázik, 3 l-es adag.



A negyediket most áztattam be, 12 l-es adag :) Még délután elmentünk egy utolsó adagot szedni, abból már csak 25 fej lett és azok is elég szottyadtak, így a nagy adagba áztattam be és ráöntöttem még 1,5 l vizet és hozzádaraboltam +1 citromot.


Az első adag kb. 30 virágos volt a Terasz utcából, 3 liter vízzel öntöttem fel és 3 kg cukorral főztem fel.  4,5 liter szörp lett a végeredmény, amit csattos üvegekbe töltöttem.

A második adag kb. 100 virág volt, 10 liter vízbe áztattam és  5 kg cukrot raktam bele, így csak     12 liter szörp lett belőle. Viszont nem lett annyira gej és Erzsike szerint jobban érződik a bodza íze is. Azt hiszem tényleg így is van, de az mindenképpen pozitívum, hogy nem ragad össze a szánk az ivása után.


Forrás http://www.egeszsegesmegoldasok.hu/bodza-szorp-recept-fozotanfolyam.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése