2022. december 9., péntek

 Kalácsok Limarától


Húsvéti kalács és kalács sütési alapok, örök kedvenc: https://www.limarapeksege.com/2014/04/husveti-kalacs.html

Aszalt gyümölcsös karácsonyi kalács: https://www.limarapeksege.com/2010/12/gazdag-unnepi-kalacs.html

Forralt boros kalács: https://www.limarapeksege.com/2013/12/forraltboros-karacsonyi-kalacs.html


Mákos és diós kalács (Fb-ről) 


"Szentem nincs olyan, hogy a mákos kalácsban sok a mák 
🙂
2 db kalács készült, egy mákos, egy diós.

Recept: Tészta a foszlós kalácsé volt, 60 dkg liszt, 5 dkg cukor, 1 tk. só, 2 dl tej, 2 dl habtejszin, 1 tojás, 1 tojás sárgája, 3 dkg élesztő. dagasztás, 45 perc kelesztés után kettévágtam és egyesével vékonyra nyújtottam. Megkentem őket a köv. töltelékkel.
4 dl vizet és 20 dkg cukrot eg fahéjrúddal feltettem főni. Forrás után 4-5 percig hagytam még, amíg kissé besűrűsödött és szirupos állagú lett. Amíg készült egy-egy tálba kimértem 25-25 dkg diót és mákot. Mindkettőbe belereszeltem 1-1 citrom héját, adtam hozzá 5-5 dkg mazsolát és 1-1 ek. narancslekvárt. A szirupot elfeleztem és rájuk öntöttem. Lassan kell önteni, lehet, hogy nem veszi fel mindet. Annyi kell, hogy kenhető legyen.
A töltelékeket a kinyújtott tésztára kentem, ezután feltekertem, mint a bejglit. Hosszában középen, egy éles késsel kettéhasítottam és a két szálat egymással megfontam. egy alacsony peremű, keskeny dobozformába emeltem őket, amit előtte sütőpapírral kibéleltem. 30 perc kelesztés után 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem őket."






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése