2021. április 6., kedd

 Húsvéti tejszínes kalács Limarától

Idén Húsvét előtt az egyik lányom megkérdezte, hogy ugye most is sütök olyan finom kalácsot, mint tavaly. Egy pillanatra elfogott a pánik, hogy persze, csak jöjjek rá, hogy milyet sütöttem tavaly. :P Arra jutottam, hogy hasonló témában csak Limara receptjéből dolgozhattam, esetleg Borbás Marcsiéból. Limarára tettem le a voksot és nagyon jól tettem. Öt kalácsot sütöttem az elmúlt napokban, négyet ajándékba, mindegyik jól sikerült, nagyon elégedett vagyok vele, a gyerekek pedig kérték, hogy ne csak Húsvétkor készítsem, hanem simán csak uzsonnára is, mert sokkal finomabb, mint a bolti. férjem szüleihez is vittünk egyet, sógorom azt mondta, hogy ez olyan, mint amit apósom anyukája készített. Nagyon dícsérte mindenki, teljes sikert aratott. :) Lejegyzek pár tanulságot a következő sütésekhez, most még emlékszem rá. :) 

A recept 30%-os tejszínt ír. Az első adagot azzal készítettem, aztán nem kaptam a boltban ugyanolyat, máshoz kellett nyúlnom. Találtam 2 decis, dobozos 35%-os habteszínt, ebből vettem. Szuperül működött vele, még talán még jobbak lettek, mint a sima zacskóüs habtejszínnel. Limara egyik posztjánál valaki belinkelt egy képet a könyvéből, amin az áll, hogy ha nincs tejszín otthon, akkor helyettesíteni lehet 1,5 dl tejjel és 8 dkg vajjal.

A hozzávalók összedolgozását robotgéppel készítettem, kb 15 perc alatt lett szép sima, nem ragadós a tészta.

Ha sütés előtt elfelejtem lekenni másodjára is tojássárgájával, az nem tragédia, szép lesz egyszeri kenéssel is. :) 

A sütési időre 200, majd 180 fokot ír, a linken szereplő videón 170 fokot, a képen mozog a levegő a sütőben, így arra jutottam, hogy 170 fokon sütöm légkeveréssel. Az első felére tettem be egy kis tál vizet. Tökéletesen működött így.

Késleltetett sütés: Limara írt egy posztot a késleltetett sütésről- "Sokan kérdezitek, hogy lehet-e éjszakai kelesztéssel kalácsot sütni. Igen lehet.

Lehet úgy, hogy a tésztát dagasztás után rögtön beteszitek a hűtőbe, reggel osztjátok, formázzátok, majd amikor duplájára kelt, sütitek.
És lehet úgy, hogy formázás után dobozformába teszitek, lazán letakarjátok, mehet a hűtőbe és reggel a sütőbe. Én inkább így szoktam"
A dagasztás utáni hűtést próbáltam ki az első alkalommal. 6 fokra tettem be az alsó polcra. Szépen meg kelt reggelre.

A recept: https://www.limarapeksege.com/2014/04/husveti-kalacs.html?fbclid=IwAR3o-nXIXJ0c22G1Ch7cRL5ybED3Fnwv1JU4vQyyEduPhlwiZfsZYXGnRVk






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése